Terjemah Blog Ini / Translate This Blog

 
Seri Saujana

Khamis, 13 Ogos 2009

Kenapa buat blog ni?

Kata ketua..siapa lagi kalau bukan Saudara Syafiq;


"Selepas melihat iklan mengenai 'New Hope For Orang Utan School Programme' di siaran TV9, terdetik di hati saya untuk menyertainya! Peluang dah ada di depan mata, jadi dengan girangnya saya mengajak teman rapat saya, Helmy untuk mencari maklumat tentang program ini dengan lebih lanjut. Rujukan utama kami mengenai program ini ialah di New Hope For Orang Utan.

Program ini lebih diutamakan pada Pertandingan Mencipta Blog. Selepas membaca terma dan syarat-syarat yang dikemukakan, dua orang teman lagi perlu saya uar-uarkan tentangnya. Fikhri dan Syazwani memang calon yang paling layak sebab mereka sudah tentu sudi untuk bekerjasama dengan saya. Jangkaan saya ternyata benar apabila mereka menerima tawaran saya dengan hati yang terbuka.. Maka, tertubuhlah Krew Seri Saujana.

Kami menyertai pertandingan ini bukan sahaja untuk menang, tetapi bertujuan menyemai kesedaran mengenai isu kepupusan orang utan yang semakin serius. Jadi sebagai insan yang bergelar pelajar, kami berasa bertanggungjawab untuk membina laman blog mengenai orang utan ini. Segala-galanya akan kami cerita tentang orang utan dan sebagainya..tunggu sahaja kemas kini yang akan kami lakukan dalam blog Seri Saujana ini.

Blog yang kami bangunkan ini akan kami jadikan sebagai satu medium penyampaian bagi memberi kesedaran kepada masyarakat di seluruh negara malah di seluruh dunia tentang usaha-usaha yang perlu dilakukan bagi meningkatkan semula populasi orang utan. Saya dan rakan-rakan Seri Saujana berharap dengan wujudnya laman blog ini akan dapat membantu mengatasi masalah kepupusan orang utan di dunia yang indah ini."

Seri Saujana.

2 Komen:

ctminiharun 18/8/09 9:43 PTG  

good jobs and well done. wish ya all the best in this activities and also his year exam... BIG exam ... Trial and real SPM.

ctminiharun 18/8/09 9:44 PTG  

anak cikgu (ameer) kensalam kat abg syafiq ngan abg tiada bintang.

glitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphics
glitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphicsglitter graphics
Photobucket

Kembali ke ATAS